2.6 Docken en aandockbeveiliging

Tijdens het aandocken wordt de vrachtwagen met de achterzijde tegen het dock gepositioneerd zodat de magazijntrucks vanaf de magazijnvloer rechtstreeks de vrachtwagen in en uit kunnen rijden. De vrachtwagen staat in een laadkuil met een diepte van 1 tot 1,2 meter. De vloer van de vrachtwagen komt op gelijke hoogte met de vloer van het magazijn.

Borging van het aandocken van de vrachtwagen aan het dock is gewenst, om het  wegrijden van de vrachtwagen tijdens het  laad- en losproces te voorkomen. Jaarlijks vinden er enkele ernstige ongelukken plaats, doordat  deze borging ontbreekt. De vrachtwagen rijdt weg of “kruipt vooruit” terwijl de heftruckchauffeur bezig is met het lossen of laden van de vrachtwagen. De heftruckchauffeur rijdt hierdoor vanaf het dock in de laadkuil of komt klem te zitten tussen het dock en de vrachtwagen.

 

Mogelijkheden met kostenindidate Hoog