1.3.2 Parkeren in opstelplaatsen docks

 

Parkeergelegenheid op eigen terrein krijgt steeds meer aandacht van de locale overheid.
Als uitgangspunt geldt dat iedere onderneming zelf voor parkeergelegenheid voor vrachtwagens op het eigen terrein moet zorgen en dat vrachtwagens niet meer op straat mogen worden geparkeerd.

 

De ruimte in de laadkuil vóór de docks wordt vaak maar beperkt gebruikt. Het proces aan de binnenzijde van het gebouw bepaalt namelijk het aantal benodigde docks. Als de laadkuil en de parkeerruimte voor vrachtwagens separaat worden voorzien, dan worden vaak twee gebieden gereserveerd, die beide maar beperkt gebruikt worden.
Door de dockruimte tevens te gebruiken als parkeerruimte en de dockruimte groter te maken, kunnen beide functies gecombineerd worden. Hierdoor kan tevens het intern transport binnen het DC geoptimaliseerd worden.
 

 

Voordelen:
-Gecombineerd gebruik dockruimte en parkeerruimte
-Betere ruimtebenutting
-Minder hinder geparkeerde vrachtwagens
 
Nadelen:
-Grotere dockruimte nodig
 
Investeringen:
€ 5.000 - € 100.000