2.1.6 Markering manoeuvreerruimte

 

Het via de zijkant laden en lossen van vrachtwagens gebeurt vooraldaar waar veel pallets worden verwerkt.
Via de zijkant kan men namelijk twee pallets tegelijk laden of lossen, wat efficiencywinst oplevert.
Voor meer informatie,  http://www.activo.be/websites/44/file20_09_2011%2015_56_33Hoe%20laadkaaien%20ontwerpen.pdf

 

Als vrachtwagens via de zijkant worden gelost, is het goed om te markeren waar de vrachtwagens moeten staan en wat de gereserveerde manoeuvreerruimte voor de heftrucks is. Juist omdat e.e.a. vaak in hectische en drukke omgevingen plaatsvindt, kan hierdoor duidelijk worden afgebakend waar wat plaatsvindt en kan het proces goed worden gestructureerd.

 

Voordelen:
-Duidelijkheid
-Focus op laad- en losproces heftruckchauffeurs
-Voldoende ruimte beschikbaar
 
Nadelen:
-Discipline overige verkeersdeelnemers
 
Investeringen
€ 25 tot € 100 per m2