2.7.1 Dockverlichting

 

De dockverlichting wordt bij voorkeur op een flexibele arm gemonteerd, zodat deze  versteld kan worden afhankelijk van de diepte van de vrachtwagen en de te gebruiken heftrucks.

 

Het laden en lossen van vrachtwagens, wisseltrailers en zeecontainers vindt gedeeltelijk plaats in een buitenomgeving. De vrachtwagen staat tegen het dock; de verlichting van het gebouw komt niet verder dan enkele meters.
Goede verlichting is van belang voor een veilige werkomgeving. Ook in donkere vrachtwagens en zeecontainers in de avond- en nachtelijke uren. Door ieder dock te voorzien van een zwenkarm met dockverlichting, zal het zicht in de vrachtwagen toenemen.
 

 

Voordelen:
- Goede verlichting bij inrijden
- Zicht op wat er op de vloer ligt
- Herpositionering mogelijk
 
Nadelen:
- Investeringen
- Verlichting bevindt zich op een gegeven moment achter de truck in de trailer
 
Investeringen:
€ 250 tot  €  750 / lamp